RSS
 

Hula hop. Dużo zabawy świetne efekty.

05 lis

images

Jeśli nie masz pomysłu na to, jak urozmaicić swój trening, znakomitym rozwiązaniem jest hula hop! Chyba każdy z nas pamięta z dzieciństwa tę kolorową obręcz. Czas odnaleźć ją w głębinach strychu i ponownie wykorzystać – trening z hula hop jest na topie!

Historia hula hop sięga lat 50. XX wieku i swój początek ma w Stanach Zjednoczonych, gdzie twórcy frisbee wypuścili na rynek plastikowe, barwne obręcze. Swój wynalazek początkowo rozdawali za darmo na kalifornijskich placach zabaw i w ten sposób rozpoczęła się hula hopowa gorączka, nie tylko wśród dzieci, ale również wśród dorosłych. Amerykanie zakochali się w tym prostym przyborze, a kilkanaście lat później moda na kręcenie kołem opanowała także Europę.

 8 zalet treningu z hula hop:

 Po pierwsze: Systematyczne kręcenie hula hop to świetna zabawa, ale też doskonały trening mięśni brzucha i grzbietu. Jeśli marzysz o talii osy, zdecydowanie jest to trening dla Ciebie. Kręcenie obręczą poprzez uruchomienie pracy bioder prowokuje pracę wszystkich mięśni brzucha, także pośladków, a jeśli podczas ćwiczeń mocniej ugniesz nogi w stawach kolanowych, intensywnie pracować będą również mięśnie ud. Taki trening dodatkowo poprawia koordynację ruchową i poczucie równowagi.

 Po drugie: Nie jesteś entuzjastką treningów, po których wychodzisz z sali spocona, bez tchu i z rumieńcami na twarzy? – Hula hop jest świetnym rozwiązaniem dla Ciebie – jedyne, czego potrzebujesz, to trochę miejsca i zapału. W czasie kręcenia kołem możesz oglądać film czy ulubiony serial, zatem trening nie pochłania całej Twojej uwagi, nie czujesz zmęczenia, a mięśnie pracują!

 Po trzecie: Trening z hula hop, jak każda aktywność fizyczna, powoduje wytwarzanie  endorfin – hormonów szczęścia. Dzięki nim poczujesz się pełna energii i przede wszystkim zrobisz coś dla siebie, a przy okazji spalisz nawet do 500 kalorii w ciągu godziny.

 Po czwarte: Nie ma wyraźnych przeciwskazań do ćwiczeń z hula hop, zatem ćwiczyć może praktycznie każdy. Kręcenie obręczą nie obciąża stawów. Pamiętaj jednak, że jeśli w trakcie treningu pojawi się jakikolwiek ból, natychmiast przerwij ćwiczenia.

 Po piąte: Zakup hula hop to wydatek rzędu 15-20 złotych (30-50 złotych to koszt hula hop z wypustkami), zatem nie jest to drogi sprzęt, a możliwości ćwiczeń jest wiele. Przybór ten mogą wykorzystać do zabawy Twoje dzieci, nie zajmuje on dużo miejsca. W sklepach można znaleźć kilkuczęściowe, składane hula hop, które możesz zabrać ze sobą do parku. Zmieści się też do walizki na wyjazd na urlop. J

 Po szóste: Możesz modyfikować swój trening poprzez zmianę ciężaru koła (wypełniając je np. ryżem lub piaskiem) lub jego średnicy (im mniejsza średnica, tym trudniej jest kręcić obręczą, ponieważ wymaga to intensywniejszej i szybszej pracy bioder, a także lepszej koordynacji).

 Po siódme: Hula hop to nie tylko wzmacnianie mięśni brzucha i modelowanie talii. Podczas kręcenia obręczą w dłoniach możesz trzymać ciężarki i ćwiczyć mięśnie ramion. Drugą opcją jest po prostu kręcenie kołem na ramionach. J To samo odnosi się do nóg – połóż się na plecach, unieś wyprostowaną nogę do góry, umieść na niej hula hop (poniżej stawu kolanowego) i kręć! Nie takie proste, prawda?

 Po ósme: Zakręciło Ci się w głowie od tego kręcenia? Wariantów ćwiczeń z hula hop jest bardzo dużo. Może ono posłużyć jako sprzęt do innych ćwiczeń, rozciągania, ćwiczeń oddechowych, a nawet jogi. Dzięki temu nie znudzi Ci się szybko i pozwoli kształtować każdy obszar mięśni.

Jak wybrać idealne hula hop?

Zachęciłam Cię do treningu z kolorową obręczą? – Świetnie! Czas wybrać idealne dla Ciebie hula hop. Na początek swojej przygody z tym przyborem wybierz duże koło. Po postawieniu na ziemi powinno ono sięgać do poziomu dolnych żeber. Później, w miarę robionych przez Ciebie postępów, warto zakupić obręcz o mniejszej średnicy, bądź też wypełnić ją piaskiem, ryżem, grochem, co zwiększy jej wagę i utrudni kręcenie. Pamiętaj jednak, że ostateczna waga hula hop nie powinna przekraczać 2 kg. Podczas wyboru obręczy należy również wziąć pod uwagę obwód talii – panie o dużym obwodzie w pasie powinny wybrać większe koło (nawet powyżej dolnej linii żeber, jeśli jest to konieczne), panie szczuplejsze zaś – mniejsze. Jeśli zakupu dokonujesz w sklepie sportowym, nie wahaj się wypróbować hula hop na miejscu – pozwoli Ci to stwierdzić, czy średnica jest dla Ciebie odpowiednia.

Trening z hula hop to multum możliwości – od zwykłego kręcenia obręczą na biodrach i talii, przez ćwiczenia oddechowe, po stretching i taniec z kołem. W Stanach Zjednoczonych szumnie nazywany Hoopnotica, rozkochał w sobie tysiące osób, w tym gwiazdy takie jak Beyonce, Michelle Obama czy Pink. Nie czekaj dłużej, ćwicz z hula hop i baw się przy tym jak dziecko!

wyzwaniehula hop2

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii Trening

 

Dodaj komentarz